SELAMAT TINGGAL VAN PERSIE

by - Julai 13, 2012

Olivier Giroud (sebutannya Perancis: [ɔlivje ʒiʁu]; dilahirkan pada 30 September 1986) adalah seorang pemain bola sepak Perancis yang bermain untuk kelab Inggeris Arsenal dalam Liga Perdana dan pasukan kebangsaan Perancis. Beliau bermain sebagai penyerang dan dikenali untuk saiz, gaya fizikal permainan dan keupayaanya. Selepas membintangi beberapa kelab di bahagian yang lebih rendah, Giroud memperoleh satu langkah Ligue 1 kelab Montpellier pada bulan Ogos 2010. Persembahan beliau lebih dua musim dengan kelab memuncak ke panggilan kepada pasukan kebangsaan kanan. Giroud melakukan perlawanan antarabangsanya pada 11 November 2011 dalam perlawanan menentang Belgium.



Arsenal telah mendedahkan bahawa mereka telah menandatangani Olivier Giroud dalam andaian bahawa Robin van Persie akan meninggalkan. Perancis, penyerang Giroud, yang menyertai dari Montpellier dalam perjanjian £ 13million pada musim panas ini, diikuti Jerman centeng Lukas Podolski ke Stadium Emirates.


Bos Arsenal, Arsene Wenger mengekalkan harapan bahawa dia boleh meyakinkan Van Persie kekal walaupun kapten mendedahkan dia tidak akan menandatangani kontrak baru di luar musim panas depan. Manchester United dan Manchester City membawa mengejar untuk beliau, walaupun terdapat minat dari luar negara dari Juventus dan Barcelona. Arsenal pengakap Gilles Grimandi telah mengakui bahawa Giroud boleh dianggap sebagai pertukaran untuk Arsenal. Katanya kepada le10sport.com: 'Adakah pengambilan daripada Giroud yang dibuat untuk memberikan pampasan bagi pelepasan Van Persie itu? Ya, kita bekerja untuk mengelakkan dalam keadaan tersepit.


Di Arsenal, terdapat suasana yang sihat, dia berada di sini selama lapan tahun dan dia mempunyai komitmen yang sebenar kepada kelab itu. 'Grimandi juga telah mendedahkan bahawa Van Persie akan dijual musim panas ini jika harga yang betul.

You May Also Like

0 comments

google.com, pub-9992573824785365, DIRECT, f08c47fec0942fa0